16 mei t/m 4 september
Kunstwandeling Eilandje 2022

dagelijks van 10:00 -17:00 uur

Je kan weer op expeditie op het Deventer Vogeleiland!

Met een Eilandje-trommel, die je zelf in elkaar zet, ga je goed voorbereid op stap. In de trommel zitten vijf mysterieuze kunstvoorwerpen én informatie over de nieuwe Eilandjekunstwerken. Volgens een geheim parcours gaat de tocht langs de kunstwerken van Floor Coolsma, Teodora Ionescu, Bart Nijboer, Stephanie Nypels en Chantal de Wolde.

De kunstwandeling is een aanrader voor families, gezinnen en andere avonturiers, die ongeveer een half uur op expeditie willen. De wandeling gaat gedeeltelijk over het bergachtige terrein van het Vogeleiland en is daardoor minder geschikt voor mensen, die slecht ter been zijn.

De Eilandje-trommel is voor € 4,95 te koop op het Vogeleiland bij de kiosk van Parkcafé Mees, of bij VVV Deventer op de Brink.

Eilandje 2022 is een project van Eva Kleeman en Loes ten Anscher, in opdracht van en ondersteund door Stichting Vogeleiland. Met grote dank aan de Gemeente Deventer, het Jeannette Hollaar Fonds, het Prins Bernhard Cultuurfonds Overijssel, de Stichting Erven Witteveen, het Fonds voor Cultuurparticipatie, de Stichting Wesselings-van Breemen en de Stichting Rudolf H. Schmidtfonds. De Eilandje-trommel is ontwikkeld in samenwerking met Smurfit Kappa Zedek.

Floor Hissink

Floor Coolsma © Ronald Hissink