Laden Evenementen
Dit evenement is voorbij.

MonkeyJam in het teken van niet-westerse muziek!

De MonkeyJam toert dit jaar door Deventer met elke editie een ander centraal thema. Op 15 mei staat de MonkeyJam World Session op de planning, zoals de naam het al zegt is het thema deze editie wereldmuziek, oftewel, niet-westerse muziek. Samen met Wereldlokaal Deventer en Stichting Vogeleiland Deventer wordt deze editie in de buitenlucht georganiseerd op de plek waar de MonkeyJam 7 jaar geleden begon: Het Vogeleiland Deventer.

14:00 – 14:30              Opening talentband – Abel Amenay

14:30 – 16:30              MonkeyJam World Session

Open jamsessie met huisband vanuit Colored Monkeys inclusief special guests Werede Tafsamichael en Henk van Glabbeek

Abel Amenay
Het evenement wordt geopend door een optreden van Abel Amenay & friends. Een zeer muzikale Eritrese nieuwkomer die al snel bij onze community aanklopte om meer muziek te maken. Ondersteunt door het T.O.F Deventer en onder begeleiding van Leni Stappers heeft Abel een groep muzikanten om zich heen verzameld die op deze dag voor het eerst hun muziek aan het publiek gaan vertonen. Een primeur dus!

MonkeyJam World Session

De MonkeyJam huisband gaat samen met een aantal special guests op zoek naar nieuwe klanken en ritmes. Een sessie met focus op niet-wereldse instrumenten met als doel elkaar te ontmoeten en inspireren. Krar-speler Werede Tafsamichael en Henk van Glabbeek, oprichter van de befaamde One World Jam. Samen met o.a. Jan Terlouw Junior, Fabian Schrijver, Pascal Schouten en vele anderen gaan we voor zomerse sferen zorgen! Mis het niet!

Over de Colored Monkeys

Colored Monkeys is een muzikale community die muzikanten met elkaar in verbinding brengt. Colored Monkeys organiseert diverse podiumplekken voor muzikanten, van jamsessies in Deventer, Enschede en Zwolle tot diverse festival stages en online videoconcepten.