Dit evenement is voorbij.

Zondag 1 mei opent stichting Vogeleiland het nieuwe evenementenseizoen met twee spetterende optredens van:

Brut presents: Vera Bon & Lotte Pen

Vera Bon – 14:15-15:00

Vera Bon (Deventer, 1995) is muzikaal maker en performer. Sinds 2017 staat ze met haar Nederlandstalige, poëtische liedjes op verschillende podia door het land. Na haar afstuderen in 2018 aan de opleiding muziektheater aan het ArtEZ conservatorium in Arnhem, ontving de Deventerse in 2019 de Burger Beurs. Tijdens dit ontwikkelingstraject van poppodium het Burgerweeshuis bracht ze de live EP ”huilen” uit.

In een verlangen naar meer ruimte voor stem in haar muziek begon ze in 2020 de zoektocht naar een nieuwe, meer elektronische, sound. Die zoektocht resulteerde in een samenwerking met multi-instrumentalisten Pascal Schouten en Francesco Taranto. Met producer Timon Massop werkt ze die ideeën verder uit in de studio. In maart van dit jaar verscheen de eerste single ”Jonge Honden”.

Sinds 2021 werkt ze onder de vleugels van de Zwolse Theaters aan nieuw materiaal en verkend ze het raakvlak tussen muziek en theater. Vera verwondert zich in haar werk over de structuren in het leven en zet vraagtekens bij ons alledaags afdwalen. Zowel op het podium als daarbuiten zoekt ze naar de betekenis van authenticiteit en vraagt ze zich af hoe een mens leven moet.

www.verabon.nl

Pauze – 15:00-15:15

Lotte Pen – 15:15 -16:15

Lotte Pen staat voor een nieuwe generatie klassieke musici en maakt elektronische neo-classical om bij stil te staan. Lotte speelde in concertzalen in Tokio, Sint Petersburg, Jakarta en New York. Voordat ze met een aantal bands en projecten meedeed, volgde ze een klassieke conservatoriumopleiding die ze als bijzonder inspirerend beschouwt – ‘zeker als je het over componisten als Steve Reich, Debussy of David Lang hebt’ – maar ook als beperkend.

‘Wat ik leerde van pop is de vrijheid die je daar kunt omarmen, dat je niet de verantwoordelijkheid hebt om te voldoen aan de ongeschreven wetten van klassiek.’

www.lottepen.nl

Dit concert wordt samen georganiseerd door Brut en Stichting Vogeleiland!

Go to Top